Skip to main content

„Įkvėpk. Tobulėk. Keisk. 2022”

„Įkvėpk. Tobulėk. Keisk. 2022”

„Įkvėpk. Tobulėk. Keisk. 2022”: Lietuvos moksleivių vasaros forume diskutuota apie tvarias ateities darbo rinkos galimybes

AGIAPagal naujausius duomenis, šiuo metu tik 10 proc. įmonių matuoja savo veiklos poveikį aplinkai, kad tai rūpi, nurodo daugiau nei 70 proc. respondentų. Tačiau jau nuo kitų, 2023-iųjų, metų  pagal Europos Komisijos patvirtintą Žaliąjį kursą visi viešieji pirkimai privalės būti draugiški ir stabdantys klimato kaitą. Siekiant sėkmingai įgyvendinti esminius perkančiųjų organizacijų pokyčius, Autogamintojų ir importuotojų asociacija  (AGIA) rengia seminarus, kuriuose gyventojams ir verslams pristato jau visai netolimas veiklos perspektyvas.  Pusantro šimto jaunuolių iš visos šalies Utenoje supažindinti su tvarumo tendencijomis, karjeros galimybėmis, įkvepiančiomis patirtimis, diskutavo apie asmeninį tobulėjimą.

„Labai naudinga sužinoti, koks svarbus ateityje bus tvarumas, renkantis profesiją. Aišku, jog visa mūsų veikla turi poveikį aplinkai, o kiekviena paslauga ar sukuriama prekė turi ne tik finansinę, bet ir aplinkosauginę kainą, kuri ateityje tik didės. Todėl, akivaizdu, kad specialistų, kurie organizacijose  užtikrins tvarumą ir veiklos vientisumą, reikės gerokai daugiau. Tai verčia susimąstyti apie studijų pakraipą“, – sakė seminare dalyvavusi Lietuvos moksleivių sąjungos Utenos padalinio vadovė Elinga Trumpaitė

„Mūsų asociacijos misija šviesti visuomenę aplinkosaugos klausimais ir, žinoma, padėti savo nariams spręsti dėl to iškylančius iššūkius, kurių kiekvienais metais vis daugėja. Tvarumas tampa viena iš svarbiausių tendencijų versle ir darbo rinkoje, kurią sekti privalu kiekvienam, konkurencingu siekiančiam išlikti ūkio subjektui bei dirbančiajam. Žaliojo kurso aktualumas sukuria ir naujų įgūdžių poreikį, atsiranda neribotos karjeros galimybės šios srities profesionalams. Kaip rodo tyrimai, tokių specialistų rinkoje trūksta jau dabar, o ateityje konkurencija tik aštrės“, – sako AGIA vadovė Rita Zdanavičienė

Dar neseniai, kuriant produktą, pirmiausiai buvo siekiama atrasti vartotojui patrauklų sprendimą, kuris būtų gerai parduodamas ir nešantis pelną. Šiandien jau turime papildomų kriterijų – būtina užtikrinti, kad visame produkto gyvavimo cikle eliminuotume neigiamą poveikį gamtai ir žmonėms.

Jau šiuo metu organizacijoms tenka spręsti naujus iššūkius – nuo atliekų kiekio matavimo, iki lyčių balanso, etiškos veiklos visoje tiekimo grandinėje. Tvarumas vis dažniau tampa naujų diskusijų objektu.