Skip to main content

Vis daugiau būsimų automechanikų susipažįsta su tvaria transporto priemonių techninės priežiūros veikla

Vis daugiau būsimų automechanikų susipažįsta su tvaria transporto priemonių techninės priežiūros veikla

Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos auklėtiniai jau antrą kartą šiais mokslo metais klausėsi paskaitos apie nuolatos atnaujinamus aplinkosauginius reikalavimus savo profesijai. LR Aplinkos ministerijos ir Klimato savaitės organizatorių inicijuotus mokymus surengė Autogamintojų ir importuotojų asociacija (AGIA), MB „Bamservisas“ atstovai bei pačios ugdymo įstaigos dėstytojai. Beje, panašia apimtimi identiški švietimo projektai įgyvendinami Tauragės ir Alytaus profesinio rengimo centruose.

“Tvari autoservisų veikla tai pastangos, kuriomis siekiama sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir kartu užtikrinti efektyvų automobilių aptarnavimą. Ši praktika orientuojasi į mažesnį ekologinį pėdsaką, didesnį energijos efektyvumą ir ilgalaikį ekonominį tvarumą”, – teigia Rita Zdanevičienė, AGIA asociacijos direktorė.
Paskaitų metu sostinėje studijuojantys moksleiviai susipažino su gamintojo atsakomybės principu, sužinojo, kokie reikalavimai naujai steigiamiems autoservisams bei kokios asmenų, užsiimančių transporto priemonių remontu bei priežiūra, teisės, pareigos ir atsakomybės.

Būsimiems autoserviso darbuotojams buvo pristatytos ir naujausios tendencijos automobilių gamyboje – diegiama vidinė EOBD sistema, turinti specialius testus, užtikrinančius taršos savikontrolę eksploatavimo metu. Atviroje pamokoje praktinio mokymo dirbtuvėse demonstruoti realių standartinių ir modifikuotų sportinių automobilių išmetamųjų dujų parametrų skirtumai bei jų daroma įtaka taršos rodikliams ir klimato kaitai.
“Šiuo metu aplinkosauga tai jau ne tik siekis rūpintis gamta, viskas perkeliama į gerosios valdysenos verslo strategijas. Verslininkai prašo paruošti specialistus, kurie turėtų ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, be kurių šiuolaikiškas klientų aptarnavimas paprasčiausiai neįmanomas. Tvarumo reikalavimai vis auga ir augs. Ir tik darbuotojai, turintys šios srities specializuotų žinių, galės konkuruoti rinkoje ir taip prisidėti prie įmonių plėtros. Naujausi tyrimai rodo, kad net kas ketvirtas vartotojas dabar ignoruoja tuos verslus, kurie nenoriai atskleidžia savo socialines pažiūras į ilgalaikės vertės kūrimą “, – tvirtina R. Zdanevičienė.